Наоснование чл. 26, ал. 4 от Закона за нормативните в30-дневен срок (от 16.07.2019г. до 15.08.2019г.) от публикуване на настоящото обявление, Община Котел приема предложения и становища относно ПроектазаПравилник за изменение и допълнение на Правилника за дейността на общинско социално предприятие „Озеленяване и благоустрояване“към Община Котел. Предложения могат да бъдат депозирани в Община Котел – гр.Котел, пл. „Възраждане” №1, стая №2.
ПРАВИЛНИК
ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА
ПРАВИЛНИКА ЗА ДЕЙНОСТТА НА ОБЩИНСКО СОЦИАЛНО ПРЕДПРИЯТИЕ „ОЗЕЛЕНЯВАНЕ И БЛАГОУСТРОЯВАНЕ“КЪМ ОБЩИНА КОТЕЛ
- I. Допълва Правилниказа дейността на общинско социално предприятие „Озеленяване и благоустрояване“към Община Котел, както следва:
- 1.ВРАЗДЕЛ I “ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ“, чл. 2, ал. 7 се добавя изречение „В дейността си ползва собствен печат“.
- 2. В РАЗДЕЛ IV„СТРУКТУРА И СЪСТАВ НА СОЦИАЛНОТО ПРЕДПРИЯТИЕ.ВЗАИМООТНОШЕНИЯ С ОБЩИНСКАТА АДМИНИСТРАЦИЯ“се правят следните промени:
- Добавя се Чл. 5. /1/ Определеният числен състав може да се увеличава или намалява в зависимост от необходимостта и възможностите на общинското социално предприятие.
- В чл. 6 се правят следните промени:
- в т. 2 изразът „счетоводител“ се заменя с израза „счетоводител, човешки ресурси“ – 1 щатна бройка;
- в т. 3 изразът „технически координатор“- 1 щатна бройка се заменя с израза „работник озеленяване“ – 6 щатни бройки;
- в т. 4 изразът „работник озеленяване“ – 26 щатни бройки се заменя с израза „работник строителство“ – 8 щатни бройки;
- в т. 5 изразът „работник почистване“ – 2 щатни бройки се заменя с израза, „техник озеленител“ – 1 щатна бройка;
- в т. 6 изразът „техник озеленител“ – 2 щатни бройки се заменя с изразът „домакин“ – 1 щатна бройка;
- Изразът „Обща численост: 41 щатни бройки“ се заменя с израза„Обща численост: 18 щатни бройки“.
- 3. В РАЗДЕЛ V„УПРАВЛЕНИЕ“ се правят следните промени:
- В чл. 7. /3/изречението „Назначава персонала на Общинското социално предприятие и сключва индивидуални трудови договори, съгласно Кодекса на труда“ се заменяс изречението“ Извършва всички промени, свързани с трудовото законодателство по отношение на длъжността“ Директор“.
- В чл. 8 се създават следните алинеи:
/7/ Сключва, изменя и прекратява трудовите договори със служителите и работниците на общинското социално предприятие;
/8/ Изготвя Правилник за вътрешния трудов ред и други вътрешни актове, свързани с предмета на дейност;
/9/ Контролира състоянието на финансовата отчетност;
/10/ Ежемесечно дава отчет пред кмета НА Община Котел за извършената дейност, както и всички счетоводни отчети;
/11/ Директорът на общинското социално предприятие се замества при отсъствието му поради ползване на законоустановен отпуск, командировка, отпуск по болест или други случаи от посочено от кмета на общината лице;
/12/ Директорът няма право от свое или от чуждо име да извършва търговски сделки, без писменото съгласие или възлагане от кмета на общината;
/13/ За осъществяване на своите правомощия, директорът на общинското социално предприятие, издава заповеди.
- 4. В РАЗДЕЛ VI„ФИНАНСОВИ ВЗАИМООТНОШЕНИЯ С ОБЩИНА КОТЕЛ“ се правят следните промени:
- Създава се чл. 11 , ал. 1, т.1, 2 и 3, както следва:
Чл. 11 /1/ Финансовите средства, предвидени в бюджета на общинското социално предприятие са за покриване на разходи за:
т. 1. Възнаграждения и осигуровки;
т. 2. Издръжка – стоки, материали, горива и други;
т. 3. Допълнителни и съпътстващи дейности.
- Създава се чл. 12 а, както следва:
Чл. 12 а Общинското социално предприятие осъществява счетоводната си дейност съгласно изискванията на Закона за счетоводството и утвърдена счетоводна политика на Община Котел.
- Създава се чл. 12 б, както следва:
Чл. 12 б Изготвя финансовите отчети в сроковете, определени от Министерството на финансите.
На основание чл. 28, ал. 2 от Закона за нормативните актове Ви представяме следните Мотиви за изменение и допълнение на Правилника за дейността на общинско социално предприятие „Озеленяване и благоустрояване“ към Община Котел
- Причини, които налагат изменението и допълнението на Правилника задейността на общинско социално предприятие „Озеленяване и благоустрояване“ към Община Котел, приет с Решение № 610 от 18.04.2018 г. на Общински съвет гр. Котел:
Правно основание:
- чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА;
- чл. 26 и чл.28 от ЗНА;
- чл. 76-79 от АПК
С решение № 610 по Протокол № 43 от 18.04.2018 г. на Общински съвет – Котел е приет Правилник за дейността на Общинско социално предприятие „Озеленяване и благоустрояване“ към Община Котел.
За ефективното функциониране на социалното предприятие се налага прецизиране начаст от текстовете на Правилниказа дейността на Общинско социално предприятие „Озеленяване и благоустрояване“ към Община Котел.
- Цели, които се поставят:
С правилника се определят предмета на дейност, структурата, управлението,
численият състав и правата и задълженията на предприятието по отношение на предоставеното му общинско имущество. Със стартирането работата на общинското социално предприятие „Озеленяване и благоустрояване” се направи обстоен преглед на текстовете, разписани в правилника.
Необходимо е да се актуализира и прецизираПравилника за дейността на Общинско социално предприятие „Озеленяване и благоустрояване“ към Община Котел.
3.Финансови и други средства, необходими за прилагането на новата
уредба.
Предложеният проект за изменение и допълнениена Правилника за дейността на общинско социално предприятие „Озеленяване и благоустрояване“ към Община Котел, не е свързан с изразходването на финансови средства от бюджета на Община Котел.
- Очаквани резултати от приеманите изменения:
Прилагането на Правилника за дейността на общинско социално предприятие „Озеленяване и благоустрояване“ към Община Котел ще доведе до ясно, точно, прозрачно и законосъобразно осъществяване на дейността на Общинско социално предприятие „Озеленяване и благоустрояване“.
- Анализ за съответствие с правото на Европейския съюз.
Настоящият проект е подзаконов нормативен акт и съответствието му с правото на Европейския съюз е предопределено от синхронизирането на действащото българско законодателство с регламентите и директивите, относими към тази материя. Проектът е разработен в съответствие с Европейската харта за местно самоуправление. Тази харта е документа, подчертаващ необходимостта от отчитането в правните актове на всички особености на местните структури с оглед задоволяването на потребностите на населението по места, чрез ефективно местно самоуправление. Доколкото настоящият проект на Правилник е с предмет на подзаконов нормативен акт, който подлежи на издаване на основание чл. 21, ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация от общински съвет, като орган на местното самоуправление, то приложими са разпоредбите на Европейската харта на местното самоуправление.
Предлаганият Правилник е в съответствие с нормативните актове от по-висока степен, както и с тези на европейското законодателство и е разработен при зачитане на принципите, заложени в Закона за нормативните актове.
На основание чл. 26, ал. 2 и ал.3 от Закона за нормативните актове, проектът за изменение и допълнение на Правилника заедно с мотивите е публикуван на интернет страницата на Община Котел.
За предлагания проект на Правилника е извършена частична предварителна оценка на въздействието.
Вносител:
KOSTA KARANASHEV
Кмет на Община Котел
Частична предварителна оценка на въздействието на Правилник за изменение и допълнение на Правилника за дейността на Общинско социално предприятие Озеленяване и благоустрояване Община Котел
Формуляр за частична предварителна оценка на въздействието*
(Приложете към формуляра допълнителна информация/документи) |
|
Институция: Общинско социално предприятие „Озеленяване и благоустрояване“ към Община Котел | Нормативен акт: Правилник за дейността на Общинско социално предприятие „Озеленяване и благоустрояване“ |
Дата: 16.07.2019 г. | |
Контакт за въпроси: Боряна Марулева, директор на ОСП към Община Котел | Телефон: 04534/23-36 |
1. Дефиниране на проблема:
За ефективното функциониране на социалното предприятие се налага прецизиране на част от текстовете на Правилника за дейността на Общинско социално предприятие „Озеленяване и благоустрояване“ към Община Котел 1.1. Кратко опишете проблема и причините за неговото възникване. Посочете аргументите, които обосновават нормативната промяна. Съгласно чл. 52, ал. 3 от ЗОС организацията и дейността на предприятието трябва да бъдат уредени в Правилник, с който се урежда предметът на дейност, структурата, управлението, численият състав и правата и задълженията на предприятието по отношение на предоставеното му общинско имущество. Без Правилник предприятието не може да функционира 1.2. Опишете какви са проблемите в прилагането на съществуващото законодателство или възникналите обстоятелства, които налагат приемането на ново законодателство. Посочете възможно ли е проблемът да се реши в рамките на съществуващото законодателство чрез промяна в организацията на работа и/или чрез въвеждане на нови технологични възможности (например съвместни инспекции между няколко органа и др.). Възникналите обстоятелства – финансиране от общинския бюджет , налагат приемането на новите допълнения и изменения на Правилника за дейността на Общинско социално предприятие „Озеленяване и благоустрояване“ към Община Котел. 1.2. Посочете дали са извършени последващи оценки на нормативния акт, или анализи за изпълнението на политиката и какви са резултатите от тях? Последващи оценки ще бъдат направени след приемане на Правилника и влизането му в сила. |
|
Физически и юридически лица, наематели и концесионери на водни обекти на територията на Община Котел. Посочете всички потенциални засегнати и заинтересовани страни, върху които предложението ще окаже пряко или косвено въздействие (бизнес в дадена област/всички предприемачи, неправителствени организации, граждани/техни представители, държавни органи, др.). Целите, които се поставят досежно приемането на Правилника са пряко обвързани с целите, които са поставени във връзка със създаването на ОСП „Озеленяване и благоустрояване, а именно да се уреди организацията и дейността на последното с цел нормалното му функциониране и спазване на законността. Чрез Правилника общината ще осъществява контрол върху дейността му. Преки заинтересовани страни: 1. Администрацията на Община Котел и контролните ѝ звена. 2. Физически и юридически лица на територията на Община Котел. |
|
Вариант – без действие: При този вариант на действие няма да има регламентирани условия и ред за организацията и дейността на предприятието. Вариант – приемане на предложените промени: При този вариант ще се регламентират с подзаконов нормативен акт условията и реда за организацията и дейността на предприятието . Ще се уредят: Предметът на дейност на общинското предприятие Структурата на общинското предприятие Управлението и численият състав на общинското предприятие; Правата и задълженията на общинското предприятие по отношение на общинското имущество; Всички необходими условия, за да функционира предприятието. Идентифицирайте основните регулаторни и нерегулаторни възможни варианти на действие от страна на държавата, включително варианта „без действие“. |
|
Негативни въздействия от предлагания проект не се очакват. Опишете качествено (при възможност – и количествено) всички значителни потенциални икономически, социални, екологични и други негативни въздействия за всеки един от вариантите, в т.ч. разходи (негативни въздействия) за идентифицираните заинтересовани страни в резултат на предприемане на действията. Пояснете кои разходи (негативни въздействия) се очаква да бъдат второстепенни и кои да са значителни.
|
|
Опишете качествено (при възможност – и количествено) всички значителни потенциални икономически, социални, екологични и други ползи за идентифицираните заинтересовани страни за всеки един от вариантите в резултат на предприемане на действията. Посочете как очакваните ползи кореспондират с формулираните цели. С приемането на Правилника, ще се уреди въпроса с финансовите средства, материалната база и човешките ресурси, които ще се осигурят на общинското предприятие. Самото приемане на Правилник не реализира разход на финансови средства.
Не се предвиждат разходи за физически и юридически лица във връзка с приемането на измененията и допълненията на Правилника за дейността на ОСП. |
|
Не са идентифицирани конкретни рискове, тъй като с приемането на Правилника ще се спазят законовите разпоредби по ЗОС. При възникване на рискове, законът делегира правото на Общински съвет да изменя Правилника с оглед приспособяването му към закона и рисковите фактори. Не се очаква възникването на съдебни спорове от предлаганата промяна. Посочете възможните рискове от приемането на нормативната промяна, включително възникване на съдебни спорове. |
|
8.1. Административната тежест за физическите и юридическите лица:
×Ще се повиши 囗Ще се намали ☐ Няма ефект Административната тежест ще се увеличи, тъй като с приемането на измененията и допълненията на Правилника за дейността на ОСП „Озеленяване и благоустрояване“, възниква нуждата от последващо приемане на Правилник за вътрешния ред на предприятието, Вътрешни правила за деловодната дейност и документооборота в предприятието, Откриване на банкова сметка на предприятието, Контрол над дейността му и др. 8.2. Създават ли се нови регулаторни режими? Засягат ли се съществуващи режими и услуги? Не се създават нови регулаторни режими.
|
|
Да, ще се създават нови регистри, а именно: ● досиета на служители; ● счетоводни регистри; ● други. Когато отговорът е „да“, посочете колко и кои са те………………………………………. |
|
10. Как въздейства актът върху микро-, малките и средните предприятия (МСП)?
☐ Актът засяга пряко МСП ☐ Актът не засяга МСП х Няма ефект |
|
11. Проектът на нормативен акт изисква ли цялостна оценка на въздействието?
☐ Да х Не |
|
12. Обществени консултации:
На основание чл. 26, ал. 4 от Закона за нормативните в 30-дневен срок (от 16.07.2019г. до 15.07.2019г. ) от публикуване на настоящото обявление, Община Котел приема предложения и становища относно Проекта за изменение и допълнение на Правилника за дейността на Общинско социално предприятие „Озеленяване и благоустрояване“. Предложения могат да бъдат депозирани в Община Котел – гр.Котел, пл. „Възраждане” №1, стая №2. Обобщете най-важните въпроси за консултации в случай на извършване на цялостна оценка на въздействието или за обществените консултации по чл. 26 от Закона за нормативните актове. Посочете индикативен график за тяхното провеждане и видовете консултационни процедури.
|
|
13. Приемането на нормативния акт произтича ли от правото на Европейския съюз?
☐ Да х Не Моля посочете изискванията на правото на Европейския съюз, включително информацията по т. 8.1 и 8.2, дали е извършена оценка на въздействието на ниво Европейски съюз, и я приложете (или посочете връзка към източник).
|
|
14. Име, длъжност, дата и подпис на директора на дирекцията, отговорна за изработването на нормативния акт:
Име и длъжност: Боряна Марулева, директор на ОСП „Озеленяване и благоустрояване“ към Община Котел Дата: 16.07.2019 г. Подпис: |
Справка по чл. 26, ал.5 от Закона за нормативните актове(21.02.2020г.)